دانلود پایان نامه حسابداری پروژه مالی بسته بندی
نوشته شده توسط : رضا

 دانلود مقاله حسابداری پروژه مالی بسته بندی

 

فهرست مندرجات

فصل اول- چکیده مطالعات فنی، مالی و اقتصادی

فصل دوم- کلیات معرفی محصول

2-1 تعریف، ویژگیها و مشخصات فنی محصول

2-1-1 نام و کاربرد محصول

2-1-2 طبقه بندی محصول

2-1-3 مشخصات فنی محصول

2-1-4 بسته بندی محصول

2-1-5 شماره تعرفه گمرکی

2-1-6 استاندارد محصول

2-2 کالاهای قابل جانشین

2-3 بررسی بازار و قیمت فروش

2-3-1 بررسی روند مصرف

2-3-2 بررسی روند واردات و صادرات

2-3-3 بررسی قیمت فروش محصول مشابه

 فصل سوم

مقدمه

3-1 معرفی روشهای مختلف تولید

3-2 تشریح فرآیند تولید منتخب

3-3 بررسی ایستگاهها، مراحل و شیوه های کنترل کیفیت

3-4 تعیین ظرفیت، برنامه تولید و شرایط عملکرد واحد

3-5 برآورد میزان مصرف مواد اولیه

3-6 دستگاهها و تجهیزات خط تولید

3-6-1 معرفی دستگاهها و تجهیزات خط تولید

3-6-2 نقشه استقرار ماشین آلات

3-6-3 نقشه جریان مواد

3-7 تجهیزات و تاسیسات عمومی

3-7-1 آزمایشگاه

3-7-2 تعمیرگاه

3-7-3 تاسیسات برق

3-7-4 تاسیسات آب

3-7-5 تاسیسات حمل و نقل

3-7-6 تاسیسات سوخت رسانی

3-7-7 سایر تاسیسات             

3-8 محاسبه نیروی انسانی مورد نیاز

3-8-1 برآورد پرسنل تولیدی

3-8-2 برآورد پرسنل غیر تولیدی

3-9 محاسبه سطح زیربنا و مساحت مورد نیاز

3-9-1 مساحت سالن تولید

3-9-2 مساحت انبارها

3-9-3 مساحت تاسیسات و تعمیرگاه

3-9-4 مساحت آزمایشگاه

3-9-5 مساحت ساختمانهای اداری و رفاهی و خدماتی

3-9-6 مساحت زمین، ساختمان و محوطه سازی

3-10 زمان بندی اجرای پروژه

فصل چهارم- بررسی های مالی و اقتصادی

مقدمه

4-1 اطلاعات مربوط به سرمایه در گردش و برآورد آن

4-1-1 برنامه تولید سالیانه

4-1-2 مقدار و ارزش مواد اولیه مصرفی

4-1-3 هزینه های تامین انواع انرژی مورد نیاز

4-1-4 هزینه خدمات نیروی انسانی

4-1-5 جمع بندی اجزاء و برآورد سرمایه در گردش

4-2 اطلاعات مربوط به سرمایه ثابت و برآورد آن

4-2-1 هزینه ماشین آلات و تجهیزات خط تولید

4-2-2 هزینه تجهیزات و تاسیسات عمومی

4-2-3 هزینه زمین، ساختمان و محوطه سازی

4-2-4 هزینه وسائط نقلیه عمومی و وسایل حمل و نقل

4-2-5 هزینه لوازم و اثاثیه اداری

4-2-6 هزینه های قبل از بهره برداری

4-2-7 جمع بندی اجزاء و برآورد سرمایه ثابت

4-3 کل سرمایه گذاری

4-4 هزینه های تولید

4-4-1 هزینه های ثابت

4-4-2 هزینه تعمیر

4-5 قیمت تمام شده محصول

4-6 صورتهای مالی و شاخصهای اقتصادی طرح

4-7 ارزیابی مالی و اقتصادی طرح

ضمیمه(1)- محاسبات مالی و اقتصادی

پیوست ها

 

مقدمه

هر محصول ویژگیها و مشخصات خاصی دارد که پیش از هر گونه بررسی فنی، مالی و اقتصادی طرح، لازم است این خصوصیات به درستی شناخته شوند. شناخت صحیحی از مشخصات و انواع مختلف محصول، بدون تردید، راهنمای مناسبی جهت تصمیم گیریهای لازم در انتخاب روش و عملیات تولید و محاسبات بعدی مورد نیاز خواهد بود.

در این ارتباط یکی از موثرترین روشهای قابل استفاده، به کارگیری استانداردهای مدون ملی و جهانی هر یک از محصولات می باشد. علاوه بر این جهت بررسی بازار لازم است تا شماره تعرفه گمرکی (نامگذاری بروکسل) محصولات نیز مشخص گردد تا درباره روند واردات و صادرات محصول و مقررات آن شناخت لازم حاصل شود.

1-2 تعریف ویژگیها و مشخصات فنی محصول

در این بخش نام و کاربرد، طبقه بندی، مشخصات فنی و بسته بندی محصول مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

1-1-2 نام و کاربرد محصول

محصول مورد نظر در این طرح لفاف با پایه آلومینیوم بوده که عبارت از یک لایه فویل آلومینیوم به ضخامت 10-7 میکرون (با عملیات آنیلینگ) و یک لایه آستری از کاغذ گریس پروف با گراماژ 40 گرم بر متر مربع که توسط واکش به همدیگر چسبیده شده و قسمت فویل آلومینیوم آن لاک اندود شده می باشد. لفاف با لایه آلومینیوم در بسته بندی مواد غذایی (عمدتاً کره- پنیر- ماست- انواع شیرینی جات) پاکت سیگار و ... با وزن حداکثر 1 کیلوگرم به کار می رود.

2-1-2 طبقه بندی محصول

لفاف های بسته بندی چند لایه محصولات صنایع غذایی با توجه به روش تهیه و کاربرد آنها به گروههای زیر طبقه بندی می شوند.

  • لفاف های لمینت شده که عبارت از چسبانیدن دو لایه لفاف تک لایه به هم توسط چسب یا واکس و یا حرارت

  • لفاف های کواکستروژنی که عبارت است از ترکیب 2 یا چند لایه مواد ترموپلاستیکی از طریق یک قالب (DIE)

  • لفاف های روکش اکستروژن که دو لایه کردن یک لایه فیلم اسکترود شده در هنگام مذاب می باشند. لفاف بسته بندی مورد نظر در این طرح با توجه به طبقه بندی فوق جزء گروه اول و لمینت با واکس می باشد.

3-1-2 مشخصات فنی محصول

شکل ظاهری

محصول مورد نظر بصورت لفاف دو لایه به ضخامت کلی 40 میکرون و عرض ماکزیمم 1200 میلیمتر به صورت رول پیچی شده بر روی لوله های مقوائی در قطرهای مختلف می باشد.

مشخصات فیزیکی و فنی و شیمیایی

لفاف های بسته بندی برای محصولات غذایی بسته به نوع مواد بسته بندی شده دارای ترکیب های مختلفی می باشند. بعبارت دیگر نوع لفاف بستگی به ویژگیها و ترکیب شیمیایی مانند سازگاری شیمیایی، نفوذناپذیری و فیزیکی مانند شرایط محیطی، انبار، حمل و نقل، مقاومت مکانیکی، وزن محصول و عمر لفاف دارد. بعنوان مثال مواد غذایی منجمد شده، مواد غذایی استریلیزه شده، مواد غذایی خشک شده و پاستوریزه شده لفاف های مختلفی دارند. در بسته بندی مواد غذایی باید توجه داشت که مواد غذایی (بخصوص کره) در مقابل اکسیژن و نور حساس می باشند لذا باید لفافی استفاده شود که مقاوم در برابر اکسیژن و نور باشد. ترکیب لایه ها نیز با توجه به ترکیب و خواص فیزیکی و شیمیایی مواد غذایی باید طوری باشد که اولاً مواد مصرفی در ساختار لایه ها با ماده غذایی هیچگونه فعال و انفعالاتی شیمیایی ایجاد کند و از نوع مجاز برای مصرف بسته بندی مواد غذایی باشد و دوماً در طعم اصلی و محتوی در طول زمان نگهداری تاثیر ننماید. لفاف با پایه آلومینیوم برای مواد غذایی و بخصوص برای کره طبق استاندارد شماره 3115 ISIRI تحت ویژگیهای لفاف های آماده شده با لایه آلومینیوم برای بسته بندی مواد خوراکی باید دارای لایه های زیر باشد.

  • فویل آلومینیوم بضخامت 10-7 میکرون برای جلوگیری از نفوذ روغن کره و مواد معطر و جلوگیری از نور خورشید.

  • کاغذ گریس پروف با گراماژ 40 گرم بر متر مربع

ویژگی و مشخصات فیزیکی فویل آلومینیوم

وزن مخصوص فویل آلومینیوم 7/2 گرم بر سانتی متر مکعب بوده و سطح آن مات می باشد. فویل آلومینیوم را برای انعطاف پذیر نمودن و قابلیت تا شدن تحت شرایط آنیلینگ Annealing (عملیات حرارتی به منظور نرم کردن، همگ کردن و آزاد کردن تنش) قرار می دهند. ضخامت آلومینیوم بصورت فویل برای بسته بندی نمودن مواد غذایی 20-7 میکرون می باشد. اما اغلب در بسته بندی نمودن مواد غذایی از فویل آلومینیومی به ضخامت 7 تا 10 میکرون بهره می گیرند. از ویژگیهای فویل آلومینیوم بکار رفته در بسته بندی می توان موارد زیر را نام برد.

فویل آلومینیوم غیر قابل نفوذ به نور و هوا بوده و به همین دلیل مواد اولیه بسته بندی آلومینیومی از نفوذ رطوبت، نور، اکسیژن، میگروارگانیسم و کاهش مواد معطر جلوگیری می نماید.

یکی از مزایای آن این است که سمی نیست. در فویل آلومینیوم لاک اندود شده انتقال آلومینیوم به مواد غذایی فقط 1 میلی گرم برای هر کیلوگرم می باشد. بطور کلی روزانه 10 تا 40 میلی گرم آلومینیوم توسط جیره غذایی وارد بدن انسان می شود که این مقدار نیز دفع می گردد.

فویل آلومینیوم از ورود و خروج گرما محافظت می کند.

ویژگی و مشخصات فیزیکی کاغذ گریس پروف

کاغذ گریسپروف که به آن پارشمنت مصنوعی نیز می گویند. دارای گراماژ 40 گرم بر متر مربع بوده و مقاومت به چربی و روغن (کاغذ روغنی) می باشد. این کاغذ از نظر سفیدی و مقاومت در مقابل رطوبت و چربی در درجه بالاتری قرار دارد.

اجزاء متشکله محصول

کاغذ گریس پروف:

باگراماژ 40 گرم بر متر مربع به میزان یک متر مربع به ازای هر متر مربع محصول یا 520 گرم به ازای هر کیلو محصول

فویل آلومینیوم:

به ضخامت 10-7 میکرون به میزان یک متر مربع به ازای هر متر مربع محصول یا 350 گرم به ازای هر کیلو محصول

واکس:

6 گرم به ازای هر متر مربع محصول یا 80 گرم به ازای هر کیلو محصول

لاک:

4 گرم به ازای هر متر مربع محصول یا 50 گرم به ازای هر کیلو محصول

4-1-2 بسته بندی محصول

لفاف های بسته بندی جهت جلوگیری از آسیب دیدن لبه آنها پس از تولید بصورت برش داده شده در عرضهای مختلف بصورت رول پیچی شده بر روی لوله های مقوائی در قطرهای مختلف توسط کاغذ کرافت یا سفارش مشتری لفاف پیچی می گردد.

5-1-2 شماره تعرفه گمرکی محصول

در داد و ستدهای بین المللی جهت کد بندی کالاها در امر صادرات و واردات و تعیین حقوق گمرکی و سود بازرگانی، بیشتر از دو نوع طبقه بندی استفاده می شود. یکی از طبقه بندیها نامگذاری بروکسل و دیگری طبقه بندی مرکز استاندارد تجارت بین الملل می باشد.

روش طبقه بندی مورد استفاده در بازرگانی خارجی ایران، طبقه بندی بروکسل است که بنابر نیازها و کاربردهای خاص موجود، بعضاً تقسیم بندیهای بیشتری در زیر تعرفه ها انجام گرفته است.

در جدول (1-2) شماره تعرفه گمرکی، کد سیستم هماهنگ شده (زیر تعرفه) ، نوع کالاها، حقوق ورودی و شرایط ورود محصول درج گردیده است.

حقوق ورودی مندرج در ستون مربوطه شامل حقوق پایه و سود بازرگانی است. حقوق پایه، طبق ماده (2) قانون (موسوم به قانون تجمیع عوارض مصوب 2/11/1381) اصلاح موادی از قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، حقوق گمرکی، مالیات، حق ثبت سفارش کالا، انواع عوارض و سایر وجوه دریافتی از کالاهای وارداتی تجمیع گردیده است و معادل 4% ارزش گمرکی کالاها تعیین می شود. به مجموع این دریافتی و سود بازرگانی که طبق قوانین مربوطه توسط هیات وزیران تعیین می شود، حقوق ورودی اطلاق می شود.

جدول (1-2) مشخصات گمرکی کالا

شماره تعرفه

کد سیستم هماهنگ شده

نوع کالا

حقوق ورودی

شرایط ورود

7607

76072010

ورق و نوار نازک از آلومینیوم به ضخامت حداکثر 2/0 میلیمتر

4

 

6-1-2 استاندارد محصول

جهت عرضه هر کالای مصرفی در بازار، داشتن کیفیت بالا از اهم وظایف تولید کننده می باشد. در این راستان رعایت استانداردهای ملی جهت مصرف داخلی و استانداردهای بین المللی و جهانی جهت صادرات الزامی است. از طرف دیگر هر کالائی در بازارهای مختلف رقبائی داشته و لازم است جهت بالا بردن میزان فروش در میدان رقابت، حداکثر کیفیت به موازات کاهش قیمت تمام شده مورد نظر باشد. جهت رسیدن به این امر باید استانداردهای ملی و جهانی را جهت رسیدن به حداقل کیفیت مطلوب مد نظر داشت. از استانداردهای ملی می توان از 3115 ISIRI تحت عنوان ویژگیهای لفاف های آماده شده با لایه آلومینیوم برای بسته بندی مواد خوراکی نام برد و از استانداردهای جهانی می توان از استانداردهای BS1470 DIN29630 ,JISZ1520 ، در خصوص لفاف های دارای فویل آلومینیوم و ویژگیهای آن نام برد.

2-2 کالاهای قابل جانشین

لفاف با پایه آلومینیوم کالای واسطه ای بوده و در صنایع بسته بندی محصولات به عنوان مواد اولیه برای بسته بندی بکار میرود. لفاف با پایه آلومینیوم در بسته بندی مواد غذایی (عمدتاً کره- پنیر- ماست- انواع شیرینی جات- آب نبات) و پاکت سیگار و ... بکار می رود. همچنین کاغذ امتزاج شده با فویل آلومینیوم برای عایقهای پوششی ساختمانها و سوله های صنعتی بکار می رود.

3-2 بررسی بازار و قیمت فروش

بررسی امکانات فروش برای محصول تولید شده در هر واحد جدید صنعتی می تواند عامل بسیار موثری در ارزیابی موقعیت اقتصادی و آینده این گونه واحدها باشد. در این ارتباط با در نظر گرفتن ویژگیهای خاص هر صنعت، وضعیت تولیدات داخلی و میزان مصارف و نیازهای دخلی (بر مبنای انواع کاربرد محصول) مورد تحلیل و بررسی قرار می گیرد و با تعیین میزان کمبود تولید داخلی محصول، باید سهم قابل کسب بازار برای واحدهای جدید ارزیابی گردد.

از سوی دیگر ویژگیهای خاص هر صنعت، ممکن است امکانات ویژه ای را برای فروش و بازاریابی محصولات آن فراهم آورد که در هر مورد باید به طور جداگانه مورد بررسی قرار گیرد.

در این قسمت مسائل فوق الذکر در ارتباط با امکانات فروش محصول جهت ارزیابی نهایی شاخصهای اقتصادی واحد مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرد و قیمت فروش محصول مشابه بر مبنای نرخهای رسمی بازار ارائه خواهد گردید.

1-3-2 بررسی روند مصرف

لفافه بسته بندی با پایه آلومینیوم از بازار گسترده ای در سطح کشور برخوردار است و در بسته بندی مواد غذایی (عمدتاً کره- پنیر- ماست- انواع شیری جات- آب نبات) و پاکت سیگار و ... بکار می رود.

2-3-2 بررسی روند واردات و صادرات

آمار واردات و صادرات این محصول به پیوست آمده است.

3-3-2 بررسی قیمت فروش محصول مشابه

پارامترهای مختلفی بر قیمت محصول موثر خواهند بود که برخی از پارامترهای مهم در ذیل شرح داده شده است:

  • قیمت مواد اولیه مصرفی که یکی از مهمترین هزینه های متغیر تولید می باشد و نقش عمده ای را در تعیین قیمت تمام شده محصول دارد.

  • منطقه جغرافیایی احداث واحد به خصوص از لحاظ دسترسی به منابع تامین مواد اولیه و کانونهای مصرف محصول، هزینه های مربوط را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

  • نوع تکنولوژی مورد استفاده از طریق تاثیر بر سرمایه گذاری، کیفیت محصول تولیدی و میزان ضایعات و ... بر قیمت فروش محصول موثر خواهد بود.

  • هزینه نیروی انسانی مورد نیاز تاثیر مستقیم در هزینه های متغیر تولید و قیمت تمام شده محصول دارد.

  • ظرفیت تولید واحد بر روی قیمت فروش محصول موثر است، به این ترتیب که افزایش ظرفیت تولید از طریق سرشکن نمودن هزینه های سربار باعث کاهش قیمت تمام شده محصول می گردد.

با توجه به نکات فوق، قیمت فروش محصول تولید شده علاوه بر این که می بایست هزینه های تولید را تامین نماید، باید در حدی باشد که بتوان سهمی از بازار را بدست آورد.

همچنین در صورتی که صادرات محصول تولیدی نیز مد نظر قرار گیرد، قیمت گذاری باید به نحوی باشد که رقابت با تولیدکنندگان خارجی امکان پذیر باشد.

با توجه به استعلام انجام شده در بازارهای داخلی هر کیلوگرم از این محصول حدود 40000 ریال به فروش می رسد.

نتیجه گیری

لفافه بسته بندی با پایه آلومینیوم مصرف روزافزونی در صنایع بسته بندی دارد. در خصوص نیاز به محصول با توجه به واردات آن، نیاز به احداث واحد در خصوص تولید لفافه با پایه آلومینیوم می باشد.

 

تعداد صفحات:140

متن کامل را می توانید دانلود نمائید چون فقط تکه هایی از متن در این صفحه درج شده (به طور نمونه) و ممکن است به دلیل انتقال به صفحه وب بعضی کلمات و جداول و اشکال پراکنده شده یا در صفحه قرار نگرفته باشد که در فایل دانلودی متن کامل و بدون پراکندگی با فرمت ورد wordکه قابل ویرایش و کپی کردن می باشند موجود است.

 





:: برچسب‌ها: پایان نامه حسابداری , پایان نامه کارشناسی حسابداری , پایان نامه ارشد حسابداری , رشته حسابداری , مقاله حسابداری , مقاله کارشناسی حسابداری , تحقیق حسابداری ,
:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 آذر 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: